Yazdır

TRT'den Mustafa Mutlu'ya Ağır Yalanlama

Yazar: fgulen.com Tarih: . Kategori 2009 Haberleri

Oy:  / 0
En KötüEn İyi 

TRT Genel Müdürlüğü'nden Vatan Gazetesi'nde çıkan 'kadrolaşma' haberlerine yalanlama geldi. Söz konusu gazetede "TRT, FGRT oldu; 1400 kişi işe alındı" şeklinde çıkan haberlerle TRT'ye iftira atıldığı belirtildi.

TRT'den, Vatan Gazetesi'nde Mustafa Mutlu imzasıyla çıkan "TRT, FGRT oldu; 1400 kişi işe alındı" başlıklı yazı ile ilgili olarak bir açıklama yapıldı. Açıklamada, söz konusu haberde TRT'den tasarruf gerekçesiyle 900 kişinin emekli edildiğini ve tamamı Zaman, Aksiyon, STV, Cihan Haber Ajansı kadrolarından olmak üzere 1400 kişinin işe alındığının ve bu kişilere astronomik ücretler verildiğinin iddia edildiği hatırlatılarak şöyle denildi:

"Bir ulusal gazete yazarının küçük bir paragrafta okuyucusuna 3 büyük yalan yazdığını ve Cumhuriyetimizin en köklü kuruluşlarından olan TRT'ye ve TRT yönetimine iftira attığını ilan ediyoruz.

1- TRT'den kimse tasarruf gerekçesiyle emekli edilmemiştir; emekli olanların sayısı da 900 değildir!

2- TRT'ye işe girenlerin tamamının Zaman, Aksiyon, Cihan Haber Ajansı kadroları olduğunu iddia eden zihniyet; bunu ispatlamak zorundadır. 1400 kişinin TRT'ye işe alındığını iddia etmek olsa olsa büyük bir yalandır. İlgili yazarınız bahsedilen yayın kuruluşlarının tamamında kaç kişinin çalıştığını biliyor mu? Son 7 ayda 3 yeni kanal açan; 30 farklı dilde 30 farklı web sitesini kuran ve değişik dillerde radyo yayınını arttıran TRT, ihtiyaç duyduğu alanlarda minimum sayıda elaman almaktadır. Bu alınan elamanlarında mesleki bilgilerine bakılmıştır. Mustafa Mutlu isimli yazar; 1400 kişinin Zaman, STV, Cihan Haber Ajansı'ndan geldiğini iddia ediyor. İlgili yazarının yanılma payı oldukça vahimdir; çünkü bahsedilen bu yayın kuruluşlarından alınan eleman sayısı yaklaşık 14'tür! 14 kişilik çalışanımızı 1400 kişi olarak yazan bir yazarın güvenilirliğini kamuoyunun takdirine bırakıyoruz.

3- İlgili yazarın bir diğer yalanı da; TRT'nin personel giderinin arttığıdır. Bu iddiasını tek bir cümleyle bile ispatlayamaz. Çünkü TRT tüm yayın ve kurumsal büyüme atağına karşın son yılların en düşük personel sayısıyla çalışmaktadır. İki kanallı TRT yıllarındaki personel sayısıyla çalışan bugünkü yönetimimiz; 41 yıllık televizyon tarihinin en düşük personel alan yönetimlerindendir. Gazeteci sıfatını taşıyan bir yazarın "TRT'de kadrolaşma tanımını" öğrenebilmesi için biraz araştırma yapması yeterlidir.

TRT'ye işe giren gazeteci kökenli çalışanlarımız, Türk basınının birer mozaiğidir. Bu mozaik içinde hangi gazetecilerin olduğu ve daha önce nerelerde çalıştıkları ise çok açıktır. Türkiye'yi bütün dünyaya temsil edecek bir sanatçımız üzerinden de TRT'ye iftira atmak büyük bir suçtur.

TRT bünyesinden çıkarı kesilenlerin iftiralarına aldanıp okuyucusuna yalan bilgi veren ve TRT'ye ve TRT yönetimine iftira atanları kamuoyuna ilan ediyoruz. Haber kanalının başında Ahmet Böken değil; Muharrem Sevil ve Ümit Sezgin vardır.

Son günlerde bazı basın yayın organlarında çıkan "TRT'ye STV kökenli müdür" başlıklı haberler de gerçeği yansıtmamaktadır. Ahmet Böken isimli çalışanımızın hiçbir idari görevi bulunmamaktadır. Hazırlıklarını sürdürdüğümüz haber kanalının koordinatörü 25 yıldır TRT'de çalışan Muharrem Sevil'dir; yardımcısı ise NTV'den transfer edilen Ümit Sezgin'dir." (Cihan Haber Ajansı)